Ενδοσχολική Βία

Τον προηγούμενο μήνα επισκέφτηκε το σχολείο μας η κ. Ελένη για να ενημερώσει τα παιδιά της Στ΄ τάξης σχετικά με τη σχολική βία. Στο Στ΄1, όπου ανήκω, η συζήτηση άρχισε αφού προηγουμένως γνωριστήκαμε.   Αρχικά, αναφέραμε διάφορα περιστατικά βίας που συνέβησαν σε εμάς, σε κάποιους συμμαθητές ή...

Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο
Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013 επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Χίου, όπου η υπεύθυνη μας μίλησε για τα πρώτα νομίσματα στην Ελλάδα.   Μας είπε ότι στην αρχή οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούσαν νομίσματα, αλλά έκαναν ανταλλαγές με διάφορα προϊόντα και αργότερα χρησιμοποιούσαν τα βόδια, όπου ένα...

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΧΙΟΥ
Σήμερα  μαζί με τα παιδιά της τάξης μου και τον δάσκαλό μου επισκεφτήκαμε το  Ναυτικό Μουσείο Χίου , που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και στεγάζεται σ’ ένα παραδοσιακό  αρχοντικό που δημιουργήθηκε από δωρεές  εφοπλιστών.    Εκεί είδαμε και μάθαμε πολλά και...

ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΧΙΟΥ
Το Ναυτικό Μουσείο Χίου στεγάζεται στο κέντρο της πόλης (οδός Στεφάνου Τσουρή 20), στο παραδοσιακό αρχοντικό του ζεύγους Αναστασίου και Μαρουκώς Πατέρα, που δωρήθηκε για το σκοπό αυτό από τους κληρονόμους τους το 1991. Πρόκειται για διώροφο κτίσμα του 19ου αιώνα, νεοκλασικού νησιώτικου ρυθμού, με...

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΔΑΦΝΩΝΑ
Την Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013 τα παιδιά της Γ΄ τάξης του σχολείου μας πήγαμε στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στο Δαφνώνα.           Μπήκαμε σ’ ένα λεωφορείο και ξεκινήσαμε. Μετά από μια ωραία διαδρομή φτάσαμε σε μια μικρή πλατεία του χωριού. Εκεί σταμάτησε...

Τον προηγούμενο μήνα επισκέφτηκε το σχολείο μας ο κ. Αντώνης Κουνέλης και μίλησε στην Ε΄ και Στ΄ τάξεις.   Ο κ. Αντώνης μας μίλησε για μια καλύτερη και ασφαλή χρήση του διαδικτύου και ιδιαίτερα του Facebook.  Παρατηρήσαμε ότι περισσότερα παιδιά από την Στ΄ τάξη χρησιμοποιούν το...

Τη Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου οι κυρίες μας, μας πήγαν στο Μουσείο Φαρμακευτικής και Φυσικής Ιστορίας.   Η κυρία Δήμητρα μας ξενάγησε εκεί. Ο χώρος ήταν γεμάτος με γυάλινες προθήκες. Στην αρχή μας έδειξε τα φίδια, τα ποντίκια και τους σκαντζόχοιρους της Χίου. Από τα φίδια μας έδειξε ένα που...

Τη Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου πήγαμε στο Λαογραφικό Μουσείο της Καλλιμασιάς για να δούμε ένα πρόγραμμα με βάση την ελιά.   Εκεί μάθαμε τι σχέση έχει η ελιά με τη μυθολογία, πώς μάζευαν παλιά τις ελιές και τις πήγαιναν στο πιεστήριο όπου γίνονταν πολτός. Ύστερα τον έριχναν σε πετσέτες και...

Εδώ και λίγο καιρό στην τάξη μας μαθαίνουμε για την ελιά και τις ιδιαιτερότητές της. Μαθαίνουμε πόσο υγιεινό είναι το λάδι και ότι οι Έλληνες είναι ευλογημένοι που υπάρχει η ελιά στη χώρα μας.   Η δασκάλα μας λοιπόν μας ανέθεσε μια εργασία. Το κάθε παιδί να φτιάξει κάποιο φαγητό με...

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ
Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Καλλιμασιάς             Τη Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013 οι μαθητές της Γ ΄ τάξης μαζί με τους δασκάλους μας (την κ. Πιπίκα και τον κ. Παντελή) επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο Καλλιμασιάς. Το Μουσείο στεγάζεται στο...

Χριστουγεννιάτικα στολίδια!

Οι χριστουγεννιάτικες καρτούλες μας έδωσαν χαρά σε εμάς καθώς τις φτιάχναμε αλλά και στους συμμαθητές μας όποτε τις λάμβαναν! Αυτό φανερώνει το βιντεάκι που έφτιαξε για όλη την ομάδα μας η δασκάλα της Ισλανδίας, η κυρία Ίβα Γκόλεκ.

Τραγουδάμε για τους φίλους μας! We sing for our friends!

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και το πρόγραμμα μας γίνεται γιορτινό! Γι” αυτό τραγουδάμε με χαρά κάλαντα Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς στα ελληνικά αλλά και στα αγγλικά και τα αφιερώνουμε με αγάπη στους φίλους μας στην Ευρώπη!

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη δράση μας αυτή επισκεφθείτε τη σελίδα της Πρώτης Τάξης https://mikres-xares.gr/2012-2013/

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ2 ΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΟΡΑΗ

Στις 28 Νοεμβρίου 2012 όλα τα παιδιά της Γ ΄ τάξης επισκεφθήκαμε τη Βιβλιοθήκη «Κοραής».           Εκεί μας υποδέχτηκε μία ευγενική κυρία και μας ξενάγησε στους χώρους της Βιβλιοθήκης.  Μας είπε ότι η Βιβλιοθήκη «Κοραής» είναι από τις...

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ e-twinning ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ΤΑΞΗΣ

Etwinning: Η παρέα μας!

Η διαδικτυακή πύλη Etwinning είναι το βασικό σημείο συνάντησής μας με τους νέους μας φίλους από την Ευρώπη. Στην πλατφόρμα εργασίας μας σε πρώτη φάση  παρουσιάστηκαν τα σχολεία συνεργασίας μας ώστε να έχουμε μια εικόνα για το πώς διαμορφώνεται η σχολική ζωή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ωραία πράγματα ανακαλύψαμε! Παρακάτω ακολουθούν οι περιγραφές των σχολείων όπως διατυπώθηκαν  από  δασκάλους και μαθητές!

Πολωνία:

«Το σχολείο μας βρίσκεται στη γραφική περιοχή της πόλης “Zwierzyniec” κοντά στο Εθνικό Πάρκο “Roztocze”. Τα μαθήματα στο σχολείο μας αρχίζουν το Σεπτέμβριο και τελειώνουν τον Ιούνιο.  Ξεκινάμε τα μαθήματα στις 8 π.μ. και τελειώνουμε στις 14.00 μ.μ. Έχουμε διακοπές τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και σε μια ενδιάμεση περίοδο κατά το Γενάρη- Φλεβάρη. Οι μαθητές μαθαίνουν 2 ξένες γλώσσες: Αγγλικά και Γερμανικά. Τα βασικά μαθήματά μας είναι: Πολωνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Καλλιτεχνικά, Γυμναστική, Μουσική, Θρησκευτικά και Φυσική».

Π.Γ.Δ.Μ:

«Το σχολείο μας  ονομάζεται “Tode  Hadzi-Tefov Primary School” και ιδρύθηκε το 1962 στην πόλη “Kavadarci”.  Στο σχολείο μας έχουμε 768 μαθητές ηλικίας από 6 μέχρι 15 ετών (1η δημοτικού με 3η γυμνασίου). Οι μαθητές από την πρώτη μέχρι την πέμπτη δημοτικού ξεκινούν το σχολείο στις 7.30 π.μ. και τελειώνουν στις 12.30 μ.μ. ενώ οι μεγαλύτεροι μαθητές ξεκινούν το σχολείο στη 13.00 μ.μ. και τελειώνουν στις 16.30 μ.μ. Έχουμε 58 δασκάλους και 17 αίθουσες διδασκαλίας. Το σχολείο μας είναι εξοπλισμένο με Η/Υ, έναν για κάθε τάξη και σύνδεση στο διαδίκτυο. Διδασκόμαστε Γλώσσα, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά κ.α. Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα μας: https://todehtefov.org/»

Λιθουανία

«Το σχολείο μας ονομάζεται “Papartis* primary school” και λειτουργεί για να υπερασπιστεί  και να ενσωματώσει ομαλά στο σχολείο το μαθητή. Έχουμε 300 μαθητές και 27 εκπαιδευτικούς. Στο σχολείο μας έχουμε μια ειδική επιτροπή για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και έτσι το 4,22% των μαθητών μας παρακολουθούν εδικό Αναλυτικό Πρόγραμμα.  Το σχολείο μας, αν και είναι μικρό, προσπαθεί να οργανώσει δραστηριότητες κοντά στα ενδιαφέροντα των μαθητών. Τα βασικά μαθήματα που παρακολουθούμε είναι η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Γυμναστική, η Μουσική, τα Καλλιτεχνικά και οι Χειροτεχνίες.  Μαθαίνουμε Αγγλικά σαν ξένη γλώσσα από τη δευτέρα δημοτικού. Έχουμε ένα δάσκαλο που μας διδάσκει όλα τα μαθήματα και συνεργάζεται στενά με τις οικογένειες μας. Στο σχολείο μας οργανώνονται διάφορα τουρνουά με βάση τα ενδιαφέροντά μας όπως χορού, μπάσκετ, σκακιού, τραγουδιού, κεραμικής, κουκλοθεάτρου και κηπουρικής. Όλα αυτά παρουσιάζονται  σε ένα πολύ γνωστό διαγωνισμό του σχολείου μας που ονομάζεται «Principal Cup» και οργανώνεται το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Οι δάσκαλοί μας είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι και έμπειροι  και προσπαθούν να καλλιεργήσουν ένα θετικό κλίμα μέσα στην τάξη προωθώντας την επικοινωνία και τον αμοιβαίο σεβασμό εφόσον γνωρίζουν καλά ότι ένα σχολείο δεν μπορεί να υπάρξει  χωρίς το διάλογο μεταξύ εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων».

*PAPARTIS σημαίνει φτέρη

Ισλανδία

«Στο σχολείο μας που ονομάζεται “Flataskoli”  φοιτούν μαθητές 6 με 12 ετών (1η με 7η δημοτικού). Στο σχολείο μας φοιτούν 300 μαθητές και περίπου 60 εκπαιδευτικοί.  Το κτίριό μας βρίσκεται στο  “Garðabær” μια πόλη 8.000 κατοίκων, 14 χμ από το Ρέυκιαβικ.  Στο σχολείο μας δίνεται έμφαση στην ασφάλεια των μαθητών, σε θέματα συμπεριφοράς και στην ευημερία τους. “Εκπαίδευση”, “Πρόοδος” και “Ικανοποίηση” είναι οι βασικές αξίες που διέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι περισσότερες τάξεις έχουν 15 με 22 μαθητές. Σε κάθε τάξη υπάρχει ένας δάσκαλος που διδάσκει τα βασικά μαθήματα και οι ειδικότητες για άλλα γνωστικά αντικείμενα όπως: Μαγειρική, Μουσική,  Νέες Τεχνολογίες, Καλλιτεχνικά, Κολύμπι, Πλέξιμο και Ξυλογλυπτική. Το σχολείο μας ανοίγει στις 8 π.μ., το μάθημα αρχίζει στις 8.30 π.μ.   και τελειώνει στις 14.00 μ.μ. Κατά τη διάρκεια της ημέρας έχουμε 2 διαλείμματα. Στο πρώτο διάλειμμα οι μαθητές κάθονται στις τάξεις τους και παίρνουν ένα ελαφρύ γεύμα (κυρίως φρούτα/ λαχανικά). Στο δεύτερο διάλειμμα είναι πια μεσημέρι και οι μαθητές μπορούν να αγοράσουν από την καντίνα του σχολείου τους το μεσημεριανό τους. Οι μαθητές βγαίνουν για παιχνίδι 2 φορές την ημέρα. Η ιστοσελίδα μας για επιπλέον πληροφορίες είναι:  https://www.flataskoli.is/Enska»

Ισπανία

«Το σχολείο “Blanca de Castilla” είναι ένα καθολικό σχολείο που ιδρύθηκε το 1914 στην πόλη “Palencia” και λειτουργεί βασιζόμενο σε χριστιανικές αξίες. Προσφέρει εκπαίδευση σε παιδιά και νέους διαφόρων ηλικιών: νηπιαγωγείο, δημοτικό,  γυμνάσιο και λύκειο.

Προωθεί μια αγωγή για τα παιδιά που τους επιτρέπει να ανακαλύψουν και να αναπτύξουν τις προσωπικές τους δεξιότητες, τους υποστηρίζει ώστε να αποκτήσουν κοινωνική υπευθυνότητα  και τους ενθαρρύνει να ωριμάσουν ηθικά και πνευματικά.

Στο πρόγραμμά του καλλιεργεί τις αξίες:

-του σεβασμού, της κατανόησης και της ανεκτικότητας

- της εργασίας, της προσωπικής προσπάθειας και της συνεργασίας

- της δημιουργικότητας και της ομαδικής εργασίας

-της αποδοχής και της χαράς

- της προστασίας του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντος

Το σχολείο μας σέβεται τις προσωπικές πεποιθήσεις των ατόμων και των οικογενειών και τους ενσωματώνει στην κοινωνία συντελώντας έτσι στη διαμόρφωση μιας εκπαίδευσης για όλους. Είμαστε περίπου 1000 μαθητές μαζί με τους δασκάλους και το υπόλοιπο προσωπικό τους σχολείου. Το ωράριό μας είναι από τις 9.30 π.μ.με 13.οο μ.μ. το πρωί και από τις 15.00 με 17.00 το απόγευμα».

(σλάιντς)

Τσεχία

«Το δημοτικό σχολείο “Mill” έχει 9 τάξεις (1η  δημοτικού με  3η γυμνασίου) και αποτελείται από 2 σχολικά κτίρια. Το κύριο κτίριο τοποθετείται κοντά σε ένα πάρκο. Υπάρχουν 18 αίθουσες για τους μαθητές ηλικίας 6 με 15 ετών. Στο άλλο κτίριο υπάρχουν τάξεις για τους μαθητές ηλικίας 6 με 11 ετών. Το σχολείο μας εκπαιδεύει 498 μαθητές (αγόρια και κορίτσια). Κάθε τάξη αποτελείται από 20 περίπου μαθητές. Έχουμε ειδικές τάξεις για παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.  Το διδακτικό προσωπικό αποτελείται από τον διευθυντή, τον υποδιευθυντή, 40 δασκάλους και 6 σχολικούς βοηθούς. Το σχολείο μας έχει 4 τάξεις με 52 Η/Υ, 15 τάξεις με διαδραστικούς πίνακες, εργαστήρι κεραμικής, διάφορα άλλα εργαστήρια, 4 τάξεις διδασκαλίας ξένων γλωσσών  με διαδραστικούς πίνακες και ένα εργαστήριο βιβλιοθήκης με ακουστικά και ηλεκτρονικές ταμπλέτες στη διάθεση των μαθητών. Επιπλέον έχουμε γυμναστήρια, παιδότοπους, καθιστικό και κουζίνα και χώρο για θερμοκήπιο. Επίσης στην ιδιοκτησία του σχολείου μας ανήκει ένα αγροτικό σπιτάκι στο βουνό όπου οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να κάνουν μαθήματα σκι και υπαίθριες δραστηριότητες. Ξεκινάμε τα μαθήματά μας στις 8 π.μ. και τελειώνουμε στις 12.30 μ.μ. Οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων παρακολουθούν μαθήματα και το απόγευμα 2 φορές την εβδομάδα.  Τα βασικά μαθήματα που διδάσκονται είναι: Γλωσσα, Αγγλικά, Μαθηματικά, Επιστήμες, Ιστορία, Γεωγραφία, Καλλιτεχνικά- Χειροτεχνίες, Μουσική, Γυμναστική και Υπολογιστές».

Κροατία

«Είμαστε ένα δημοτικό σχολείο της περιοχής “Sveti Ivan Zelina”. Οι πρώτες καταγραφές για το σχολείο μας έγιναν το 1669. Το σχολείο αποτελούσε μέρος της εκκλησίας και μόνο μια μικρή ομάδα μαθητών παρακολουθούσαν μαθήματα. Το 1847  ιδρύθηκε το βασικό σχολείο που μοιάζει μα το σημερινό.  Γύρω στο 1875 το σχολείο δεν άνηκε πια στην εκκλησία και απόκτησε 160 μαθητές και 2 δασκάλους.  Το 1885 το κτίστηκε το πρώτο σχολείο αλλά το κτίριο που σώζεται μέχρι σήμερα ανεγέρθη το 1959.

Σήμερα φοιτούν στο σχολείο μας 850 μαθητές και διδάσκουν 80 δάσκαλοι. Οι διδασκαλίες χωρίζονται σ 2 βάρδιες λόγω της έλλειψης σχολικών αιθουσών. Στην  πρώτη βάρδια απασχολούνται οι μαθητές 7 με 10 ετών και την επόμενη οι μαθητές 11 με 14 ετών. Το σχολείο μας δέχεται μαθητές της περιοχής και των περιχώρων ανεξαρτήτου εθνικότητας, θρησκείας και κοινωνικής τάξης.  Στις τάξεις επίσης ενσωματώνονται μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, με ελλειμματική προσοχή ή και με προβλήματα ακοής και όρασης.

Εκτός από το Αναλυτικό Πρόγραμμα το σχολείο μας προσφέρει στους μαθητές δραστηριότητες όπως: Θέατρο, Περιβαλλοντική Αγωγή- Οικολογία, Χορό- Ρυθμική, Κεραμική, Αθλήματα (πετοσφαίρηση) και έτσι οι μαθητές διαλέγουν ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.  Κάθε χρόνο οργανώνουμε διαγωνισμούς για τα γνωστικά αντικείμενα: Μαθηματικά, Γλώσσα, Καλλιτεχνικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Τεχνολογική Εκπαίδευση και Πληροφορική στους οποίους οι μαθητές μας έχουν αξιοσημείωτα αποτελέσματα.

Το σχολείο μας επίσης ανήκει στα σχολεία της UNICEF και συγκεκριμένα στο σχέδιο εργασίας «Σχολεία της Αφρικής» στα πλαίσια του οποίου οργανώνονται διάφορες δραστηριότητες και συγκεντρώνονται χρήματα.

Σκοπός τους σχολείου μας είναι να ενσωματώσει τους μαθητές με τις διαφορετικές κουλτούρες και θρησκείες. Ελπίζουμε να ανοίξουμε τους ορίζοντες μας και να γίνουμε πιο ανεκτικοί και συμπονετικοί για τους ανθρώπους διαφορετικών εθνικοτήτων. Θέλουμε να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας να ζήσουν σε ένα κόσμο χωρίς σύνορα και προκαταλήψεις.

Ιρλανδία

Το σχολείο μας ονομάζεται “Gaelscoil Mhuscraí.” και βρίσκεται στην περιοχή “Blarney” που είναι γνωστή για το κάστρο της. Σε αυτό το κάστρο υπάρχει μια πέτρα που ο μύθος λέει ότι αν κάποιος τη φιλήσει θα αποκτήσει το χάρισμα της… φλυαρίας! Συχνά πηγαίνουμε εκδρομές στο κάστρο αυτό! Στο σχολείο μας μιλάμε ιρλανδικά και διδασκόμαστε Αγγλικά σαν ξένη γλώσσα. Τα μαθήματά μας αρχίζουν στις 8.50 π.μ.  και τελειώνουν στις 2.30 μ.μ. Είμαστε ένα μικρό σχολείο με 115 μαθητές ηλικίας 4 με 12 ετών. Στο σχολείο μας υπηρετούν 4 δάσκαλοι καθένας από τους οποίους διδάσκουν σε 2 τάξεις.  Το σχολείο μας άνοιξε το 2003 οπότε είναι ένα νέο σχολείο. Στο δημοτικό μαθαίνουμε ιρλανδικούς χορούς.

Έχουμε 4 τάξεις, μια αίθουσα υποστηρικτικής διδασκαλίας, μια αίθουσα με βιβλία, μια αίθουσα υπολογιστών, μια βιβλιοθήκη, ένα γραφείο, ένα γραφείο για τους δασκάλους και μια αίθουσα συναντήσεων. Στην αυλή μας έχουμε χλοοτάπητα και εξασκούμαστε σε παιχνίδια και αθλήματα και κυρίως ιρλανδικό ποδόσφαιρο, ρίψεις και ράγκμπι. Το σχολείο μας έχει χαρακτηριστεί ως «πράσινο σχολείο» που σημαίνει ότι ανακυκλώνουμε όλα τα υλικά μας για να εξοικονομήσουμε ενέργεια.

σλάιντ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ "ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΚΟΣ"

Δεν ήταν η πρώτη φορά που πηγαίναμε στο Ίδρυμα «Μαρία Τσάκου». Το σχολείο μας την περασμένη εβδομάδα διοργάνωσε μια εκπαιδευτική εκδρομή σ’ αυτό το ίδρυμα, όπου συμμετείχε η Στ΄ τάξη.

Αφού συγκεντρωθήκαμε στο σημείο αυτό, μας υποδέχτηκε μια ξεναγός. Μας έδειξε το σπίτι, που ήταν ένα παλιό αρχοντικό. Τα έπιπλά του ήταν σκαλιστά και τα είχαν διατηρήσει πάρα πολύ καλά. Σε κάθε δωμάτιο υπήρχε από ένα τζάκι και όλα τα ταβάνια ήταν ζωγραφισμένα με πολλά χρώματα και πολλές λεπτομέρειες. Στη συνέχεια η ίδια ξεναγός μας οδήγησε σε ένα δωμάτιο με διαδραστικό πίνακα και παρακολουθήσαμε σκηνές από την ιστορία της Χίου και την απελευθέρωση του νησιού από τους Τούρκους.

Είδαμε φωτογραφίες με πλοία, κανόνια και χωριά της Χίου όπως ήταν στα παλιά χρόνια. Μάθαμε για τη μάχη του Αίπους και τον τρόπο που χάθηκε ένας Χιώτης αγωνιστής, ο Ρίτσος. Μας εντυπωσίασε η στολή του, τα όπλα του αλλά κυρίως η σφαίρα που τον σκότωσε.

Αφού τελείωσε η παρουσίαση, οι υπεύθυνοι του ιδρύματος μας κέρασαν πορτοκαλάδα και αργότερα φύγαμε.

Οι εντυπώσεις μας ήταν πολύ καλές. Μας άρεσε και θα θέλαμε να ξαναεπισκεφτούμε το μέρος αυτό.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α2 ΤΑΞΗΣ

/album/%ce%bf%ce%b4%ce%b7%ce%b3%ce%b9%ce%b5%cf%83-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b9%ce%b1-%ce%b1%cf%80%ce%bf-%cf%84%ce%bf-%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf-%ce%b1%cf%80%ce%bf-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%831/%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%86%ce%ac%ce%bd%ce%b5%ce%b9%ce%b11-jpg22/

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΝΕΜΟΜΥΛΟ

Στην περιοχή Τρεις Μύλοι Βροντάδου επισκεφτήκαμε έναν ανεμόμυλο που επισκευάστηκε πρόσφατα και την παλιά εποχή άλεθαν δημητριακά.

Έχει ύψος περίπου 10 μέτρα και αποτελείται από 3 ορόφους. Το κατώι όπου έβγαινε το αλεύρι μέσα από ένα δερμάτινο σωλήνα και έπεφτε μέσα σε τσουβάλια, που έδενε ο μυλωνάς και τα έδινε στον κουβαλητή. Το ανώι όπου υπάρχει ένα ξύλο που ρύθμιζε το ύψος της πάνω μυλόπετρας, για το πόσο χοντρό ή ψιλό ήθελαν το αλεύρι. Τέλος το πατάρι όπου εκεί βρίσκονται οι 2 μυλόπετρες φτιαγμένες από 450 κομμάτια πέτρες της Μήλου κι έχουν ενωθεί με βρεγμένο θειάφι. Οι πέτρες ζυγίζουν 4.500 κιλά! Δίπλα βρισκόταν η σκάφη μ’ ένα συρταρωτό πάτο, που ρύθμιζε τη ροή του σιταριού. Επίσης υπήρχε ένα σκοινί με καμπανάκι που στην άκρη του είχε ένα ξυλαράκι. Αυτό το έριχναν μέσα στη σκάφη πριν ρίξουν το σιτάρι. Έτσι όταν τελείωνε το σιτάρι έπεφτε το καμπανάκι πάνω στη μυλόπετρα και χτυπούσε.

Οι μυλόπετρες γύριζαν από τον κεντρικό άξονα που έχει στην άκρη τις ακτίνες με τα πανιά και αυτός στηριζόταν πάνω σε ένα ξύλινο στεφάνι που περιστρεφόταν μαζί με τη σκεπή για να πιάνει τον αέρα από όποια μεριά κι αν φυσούσε.

Περάσαμε πολύ όμορφα σ’ αυτή την εκδρομή και μάθαμε πολλά πράγματα σχετικά με το επάγγελμα του μυλωνά.

Γιάννης Ξενάκης Δ΄ 2

ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΤΣΑΓΚΑΡΗ

Πριν από λίγες μέρες ήρθε στην τάξη μας ένας τσαγκάρης που μας μίλησε για το πώς έφτιαχναν τα παπούτσια παλιά.

Το επάγγελμα του τσαγκάρη είναι να φτιάχνει παπούτσια, αλλά σήμερα όταν λέμε τσαγκάρης εννοούμε τον τεχνίτη που επιδιορθώνει τα χαλασμένα παπούτσια.

Το τσαγκαράδικο ήταν ο χώρος όπου ήταν ο πάγκος, οι βελόνες, οι σακοράφες, τα σουβλιά, τα σφυράκια και οι λίμες, οι τανάλιες και τα καλαπόδια. Τότε δεν υπήρχαν κόλλες και μηχανές. Ο τσαγκάρης δούλευε ώρες ατελείωτες φορώντας πάντα τη χαρακτηριστική δερμάτινη ποδιά του. Εκεί δεχόταν και τις παραγγελίες των πελατών του. Ένα ζευγάρι παπούτσια τότε κόστιζε σχεδόν μια χρυσή λίρα και για να φτιαχτούν χρειάζονταν 2-3 μέρες δουλειά. Τα παπούτσια ήταν εξ ολοκλήρου χειροποίητα, ήταν ραφτά και καρφωτά. Για να τα κατασκευάζει αγόραζε το δέρμα. Το ψιλό δέρμα το χρησιμοποιούσε για το πάνω μέρος του παπουτσιού και το χοντρό για τις σόλες.

Μου άρεσαν πολύ όλα αυτά που ακούσαμε. Μάθαμε ένα σωρό πράγματα για ένα επάγγελμα παλιό που έχει εξαφανιστεί μαζί με τόσα άλλα.